Såga om Florø MC klubb sitt "bumerke".

Versjon I   1977 til 1984

Etter at klubben startet i 1976 kom det raskt på banen spørsmålet om identitet. og allerede i 1977 ble vårt vårt første klubbmerke sydd.  Merket var tegnet av Ole-Jan Fjæreide, og var tydelig inspirert av merket Ålesund MC klubb.

Egen klubbfane ble sydd av Anne Britt Løkkevik noen år senere. Den var flittig med på MC treff og ferieturer.

Versjon II   1984 til 1994

Etter en tur til England på "Dewil's Weel Rally" i 1983 ble vår klubbfane stjålet, og vi måtte reise slukøret heim uten.

Ny fane ble laget året etter.  Den var lik den gamle, men vi fikk da inn årstallet i flagget. denne fanen er fortsatt i bruk.

Nye skulder merker ble laget.  De første ble dessverre feiltrykket, i kun gult og svart og ble derfor ikke brukt offisielt, så nye måtte bestilles.

Versjon III   1994 til d.d.

Florø MC
1976

I 1993 ble det vedtatt å få nytt klubbsymbol.  Vi fikk Florø kunstneren Endre Barstad til å tegne forslaget som ble vedtatt.  En gammel MC hjelm i skinn liggende på Florø sitt byvåpen og Norges flagget.

Det var delte meninger om vi skulle lage ryggmerke eller ikke, da disse merkene ofte fører til assosiasjoner til andre mer ekstreme klubber, men i 1994 ble det bestemt, og 30 ryggmerker ble satt i bestilling. Dette er nå vårt offisielle merke, og vi håper vi med tid å stunder kan få sydd en skikkelig fane.

Florø MC Klubb
47år.